Deel Zoutmanstraat gaat dicht voor autoverkeer

Eerste deel van de Zoutmanstraat | Foto: Zeeheldennieuws
  1. Melanie schreef:

    …………… echt werkelijk waar. Wat een aanfluiting. De Gemeente overlegt met bewonersorganisatie, maar als de resultaten van een onderzoek de gemeente niet zint negeren ze dat.

    Wat worden we hier moe van, en dat allemaal onder de mom van fietsveiligheid en leefbaarheid Zoutmanstraat. Kennelijk maakt het niet uit dat andere straten een stuk onveilige worden. Parkeerplaatsen worden opgeheven maar we bouwen meer woningen in de wijk. Maar dat is niet erg de Gemeente heeft een parkeergarage aangekocht, 135 plekken, daar kunnen we allemaal ons auto kwijt. Moet nu vaak s’avonds al rondjes rijden en geluk hebben als je ergens in de beurt je auto kwijt kan. Pffffffg
    Wij hebben meer dan 30 jaar met plezier in de wijk gewoond, maar vrees dat ons woongenot drastisch achteruit zal gaan gezien wij gelijk achter de Zoutmanstraat woon.

  2. Wessel Tiessens schreef:

    Ik ben juist super blij met het besluit! De horror verhalen over vermeende overlast zijn niet op feiten gebaseerd. De manier waarop groene eland tot meningen komt is mij onbekend. Kan er niet meer digitaal bevraagd worden voordat er een standpunt wordt ingenomen.

  3. M.O. schreef:

    Ik ben heel blij met dit besluit! Een paar auto’s extra door de omliggende straten is geen vergelijking als je deze afweegt tegen de levensgevaarlijke (!!!) situatie – waarbij bijna dagelijks ambulances aan te pas komen – in de Zoutmanstraat. Daar hebben bewoners van omliggende straten geen idee van! Daarnaast ben ik aanwezig geweest bij de twee bewonersvergaderingen die hierover gingen en hoorde juist overwegend positieve reacties op het voorstel van een autoluwe straat. Ik ben dus erg benieuwd naar de wetenschappelijke cijfers van deze ‘95%’. Ik denk met name dat de algemene verkeersdrukte in het Zeeheldenkwartier kan worden verminderd door het verplaatsen/ verspreiden van coffeeshops (met name de Witte de Withstraat). Dat scheelt al een enorme hoop overlast van auto’s en parkeerproblematiek.

  4. Vere schreef:

    Ik ben ook juist erg blij met dit besluit! Eindelijk wordt er iets aan de Zoutmanstraat gedaan, erg onprettige en drukke straat! Dit zal de leefbaarheid toch juist erg ten goede komen, zowel voor de winkelstraat als voor de bewoners daar (en fietsers, wandelaars). Daar zou de Groene Eland toch voor moeten zijn? De wethouder geeft aan goed te letten op de eventuele neveneffecten er omheen (en parkeerdruk blijft een issue, ook zonder autoluwe zone). Dat 95% van de bewoners tegen is kan ik me echt niet voorstellen. Ik ben bij een aantal van deze bijeenkomsten geweest waarbij juist meer mensen zich uitspraken voor de autoluwe zone. Vreemd hoe de Groene Eland zijn mening hierover vormt en mensen angst probeert aan te jagen over de vermeende effecten. Voel me ook helemaal niet gehoord als deelnemer van de sessies.

  5. Paul schreef:

    Erg blij met dit besluit en wat ons betreft mag de Zoutmanstraat ook dicht. Dan een extra mooi plein maken en goed nadenken over de rijrichting van auto’s = minder overlast dan nu

  6. Hans schreef:

    Heel teleurstellend inderdaad. Mijn familie die afhankelijk is van een auto, vindt het nu al lastig om in Den Haag te rijden. Dat wordt door dit soort maatregelen echt vervelender. Ook het verdwijnen van de parkeerplaatsen is een drama. De Zeeheld-garage ligt echt een eind lopen van ons huis. Leuk om je gasten dat aan te moeten doen.

    ‘leefbaarheid’ van de wethouder is blijkbaar niet dat je familie en vrienden nog op bezoek kunnen en willen komen.

  7. Rudy schreef:

    Dit soort maatregelen stuit altijd op bezwaar. Na een tijdje wil niemand meer terug naar de oude situatie, wat ik je brom!

  8. Roel schreef:

    De zoutmanstraat is al jaren lang levensgevaarlijk voor voetgangers en fietsers.In de late uren rijdt men er met 80 km per uur doorheen(drempels niet mogelijk)en dan nog de autos met draaien motoren terwijl ze kletsen en roken.Auto in deze straat laten is in het nieuwe plan geen optie ivm veiligheid fietsers.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *