Moeten er eerst doden vallen?

Koningin Emmakade gezien van de kruising met de Prins Hendrikstraat / Weimarstraat (foto Wybe van de Kuinder)
  1. Freek Kraak schreef:

    Is deze situatie al besproken met verkeerskundigen van de Gemeente? Wat denken zij eraan te kunnen doen?
    De Gemeente heeft een prioriteitenlijst. Kan de kruising daarop worden geplaatst?

  2. Andrea Campagnolo schreef:

    Voor het halen van de groene stoplichten is er maar een bewezen effectieve alternatief. Het invoeren van de groene golf, wat in in het buitenland zeer effectief en veilig is bewezen en milieuvriendelijk ook want auto’s moeten met een constante snelheid rijden. Hier in Nederland gaat vooral om de kas te spekken met flitspalen en onnodig rood staande stoplichten.

  3. Marc van Seters schreef:

    Ik tank graag bij de Tine-pomp op de waldeck piermondkade. Dit is tegenwoordig ook met gevaar voor eigen leven. Onbegrijpelijk dat die pomp aan deze racebaan mag staan, terwijl overal in de stad wegversmallingen worden aangelegd om snelheid van auto’s terug te dringen, lijkt het er inderdaad op dat dit college eerst nog een ernstig of zelfs dodelijk ongeval (voetganger , fietser of tankende automobilist) nodig heeft om werkelijk meters te gaan maken.
    Onbegrijpelijk ook dat deze melkkoe wb snelheidscontroles niet wordt geactiveerd.

  4. H. Klooster schreef:

    Zojuist bijna aan flarden gereden door een zwarte Golf die met hoge snelheid door rood reed (Waldeck Pyrmontkade/hoek Veenkade). Bij ons voor de deur is een recht stuk dat uitnodigt tot racen. Ze komen de hele dag en ook ’s nachts met meer dan 100 km p/u voorbij. Waarom nog steeds geen camera’s?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *